Geometrie roţi

Efectuarea geometriei la roţile autovehiculului este una dintre operaţiunile cele mai importante pe care orice posesor de autovehicul trebuie să o realizeze periodic, pentru a preveni apariţia de evenimente rutiere nedorite sau a uzurii premature a unora dintre componentele sistemului de direcţie şi suspensie. Această uzură prematură conduce de cele mai multe ori la cheltuieli mult mai mari decât cele presupuse de verificarea geometriei şi corectarea acesteia.

O geometrie deficitară a roţilor conduce la:

  • efecte nedorite în ceea ce priveste traiectoria autovehiculului pe suprafaţa de rulare
  • eforturi sporite ale conducatorului auto în a menţine direcţia autovehiculului
  • uzura rapidă, prematură şi neuniformă a anvelopelor
  • consum excesiv de carburant
  • uzura prematură a pieselor care fac parte din ansamblul sistemului de direcţie, cu implicaţii directe în ceea ce priveşte siguranţa participanţilor la trafic şi implicând costuri apreciabile

Din aceste cauze, se recomandă ca, la momentul schimbării unui element al sistemului de direcţie (bieleta, bucşă, pivot, capăt de bară etc.), sau al sistemului de suspensie (amortizor, arc) să se efectueze geometria roţilor, pentru corectarea eventualelor deficienţe care apar odată cu aceste schimbări. De asemenea, la înlocuirea anvelopelor se recomandă echilibrarea acestora şi efectuarea geometriei roţilor, ştiut fiind faptul că o anvelopă dezechilibrată conduce nu numai la uzura prematură a acesteia dar antreneaza după sine şi uzura elementelor sistemului de direcţie şi suspensie.

În atelierele aparţinând companiei noastre orice astfel de înlocuire sau intervenţie este urmată de efectuarea geometriei roţilor, pentru prevenirea situaţiilor dificile sau a pericolelor care pot pune în pericol participanţii la traficul rutier.

Indreptari jante

In urma impactului cu borduri sau alte denivelari, janta sufera deformari ce duc la dezechilibrarea rotii. Folosirea acestei roti in continuare va conduce in mod cert la uzura neuniforma a anvelopei si la scurtarea vietii acesteia.

Semnele acestui fenomen sunt aceleasi de mai sus. La fel, te asteptam la o operatie de indreptat jante, urmata de echilibrarea rotilor.

Montari – demontari

Toate standurile noastre sunt dotate profesional cu pistoale, rampe si cricuri pneumatice. Putem sa montam/demontam anvelope cu diametre mari si talon foarte mic pentru autoturisme sport.  Anvelopele de acest tip sunt dificil de montat in cazul folosirii unei masini normale. In acest caz ar apare riscul de a deteriora janta/anvelopa.

Hotel anvelope

Daca nu aveti spatiu pentru a depozita anvelopele de vara in timpul iernii sau cele de iarna pe timpul verii va punem la dispozitie serviciul de depozitare anvelope. Pentru mai multe detalii intrebati consilierii de service.

Informatii tehnice generale anvelope

Umflare cu azot

Toate service-urile noastre sunt dotate cu generatoare de azot pentru umflarea anvelopelor.

Avantajele folosirii azotului in loc de aer:

  • prelungeste viata cauciucului
  • micsoreaza riscul exploziilor
  • verificarea presiunii se face la intervale mai mari
  • presiunea din pneuri se pastreaza aproape constanta, ceea ce micsoreaza uzura caii de rulare
  • incetineste formarea de rugina pe jante datorita lipsei oxigenului
  • este mai stabil la variatile de temperatura
  • este indicat pentru vehiculele care stationeaza timp indelungat.